تصویر

بهترین راه برای یافتن شغل: شش روشی که واقعا کارساز است

چه به دنبال اولین شغل خود پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا دبیرستان باشید و چه به دنبال تغییر شرکت یا پیشرفت در حرفه خود هستید، دانستن اینکه چگونه به دنبال کار بگردید بسیار مهم است. اگرچه یافتن شغل جدید ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما روش های مختلفی برای یافتن کارآمد وجود دارد. در این مقاله، ما شش راه موثر برای یافتن شغلی که برای شما مناسب است را ارائه می دهیم.

بهترین راه برای یافتن شغل

راه های مختلفی برای یافتن شغل وجود دارد، از جستجو در نشریات صنعتی و مرور اینترنت گرفته تا اشتراک در ایمیل های جستجوی کار. در اینجا شش روش مختلف وجود دارد که می توانید برای تقویت جستجوی شغلی خود از آنها استفاده کنید:

  1. از شبکه دوستان خود برای معرفی درخواست کنید.

اگر به دنبال شغل هستید، باید به همه مخاطبین خود بگویید تا آنها کمک کنند تا به شما در یافتن مخاطبین شغلی متقابل کمک کنند. شبکه سازی روشی موثر برای یافتن شغل جدید است و کارفرمایان ترجیح می دهند از یکی از اعضای مورد اعتماد کارکنان خود درخواست دریافت کنند. بسیاری از مشاغل قبل از اینکه حتی تبلیغ شوند به صورت داخلی از طریق ارجاعات پر می شوند، بنابراین مهم است که با افراد مناسب صحبت کنید تا آنجا که می توانید ارجاعات بیشتری از داخل شبکه خود دریافت کنید.

با تهیه لیستی از همه افرادی که می شناسید شروع کنید و مشخص کنید که چه افرادی ممکن است در مورد موقعیت های موجود در صنعت شما اطلاعات داشته باشند. سپس، با آن افراد تماس بگیرید، شاید پیشنهاد دهید قهوه یا ناهار بخورید تا در مورد علایق و اهداف خود بیشتر بحث کنید.

سعی کنید روابط نزدیک تری با افراد شبکه خود ایجاد کنید تا وقتی از فرصت های شغلی می شنوند ابتدا به فکر شما باشند. برخی از مشاغل را می توان به سرعت پر کرد، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که در صورت امکان با افراد تأثیرگذار شبکه ای استراتژیک برقرار می کنید.

رویدادهای شبکه

هر زمان که می توانید، باید در رویدادهای شبکه ای خاص در صنعت خود شرکت کنید. رویدادهایی مانند کنفرانس ها، نمایشگاه ها و انجمن های آموزش مداوم مکان های ایده آلی برای ملاقات با دیگران هستند که می توانند در جستجوی شغل شما کمک کنند. اطمینان حاصل کنید که با تهیه کارت ویزیت حرفه ای و کپی از رزومه خود، برای آماده شدن در هنگام ملاقات با نمایندگان کار، برای این رویدادها آماده شوید.

اگر در دانشگاه شرکت کرده اید، با شبکه حرفه ای یا فارغ التحصیلان تماس بگیرید و ببینید چه رویدادهایی برای فارغ التحصیلان خود دارند. حتی اگر این رویدادهای شبکه‌ای مختص صنعت شما نباشد، ممکن است با شخصی ملاقات کنید که بتواند شما را به فردی در حوزه کاری خود معرفی کند.

  1. مستقیماً با شرکت ها تماس بگیرید.

اکنون که اکثر شرکت‌ها وب‌سایت‌هایی دارند که می‌توانید مستقیماً آنها را هدف قرار دهید، جستجوی شغل بسیار ساده‌تر است. شما می توانید مستقیماً برای موقعیت های موجود در لیست از طریق وب سایت آنها درخواست دهید.

اگر شرکتی که به آن علاقه دارید هیچ شغل مرتبطی در وب سایت خود ندارد، از طریق ایمیل یا تلفن با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا به دنبال استخدام فردی با شرایط و تجربه شما هستند یا خیر. اگر شرکتی به طور فعال برای نقش شما استخدام نمی کند، ممکن است پاسخی از آنها نشنوید، اما ممکن است در صورت وجود موقعیت در آینده، شما را در پرونده نگه دارند.

فرآیند استخدام هزینه قابل توجهی دارد، بنابراین اگر یک کارفرما قبل از ارسال شغل مستقیماً از یک کارجو مناسب مطلع شود، ممکن است به جای صرف زمان و هزینه برای جستجوی کارجوهای دیگر، از استخدام شما حمایت کند. همچنین، اگر شرکتی رشد سریعی را تجربه می‌کند، ممکن است به‌ویژه برای شنیدن افراد واجد شرایط آماده باشد، حتی اگر موقعیتی را تبلیغ نکرده باشند. این امر در مورد شرکت های نوپا که هنوز نیازهای کارکنان خود را به طور کامل در نظر نگرفته اند، صدق می کند.

لیستی از شرکت هایی که علاقه مند به کار در آنها هستید و نحوه تماس با آنها تهیه کنید. به موقعیت های شغلی فعلی آنها در لیست خود نیز توجه کنید. زمانی که می‌خواهید به هر شرکتی بگویید، به دقت فکر کنید و در نظر بگیرید که یک نامه پوششی رسمی بنویسید تا نشان دهید که با آنها آشنا هستید و توضیح دهید که چرا یک کارمند ایده‌آل خواهید بود.

  1. از پلتفرم های کاریابی استفاده کنید.

اگر می خواهید برای تعداد زیادی شغل سریع و کارآمد درخواست دهید، از پلتفرم های جستجوی کار برای تقویت جستجوی خود استفاده کنید. اکثر موتورهای جستجوی شغلی برتر به شما این امکان را می دهند که مشاغل را بر اساس مکان، دستمزد و کلمات کلیدی جستجو کنید. همچنین، در صورت امکان، یک رزومه و نامه پوششی را بارگذاری کنید که بتوانید با هر برنامه تطبیق دهید.

پلتفرم‌های جستجوی شغل عالی هستند زیرا به شما امکان می‌دهند نتایج جستجوی شغلی را فیلتر کنید که برای شما مناسب نیست، در حالی که به شما امکان می‌دهند هشدارهای جستجوی شغل سفارشی را تنظیم کنید تا زمانی که شغلی مطابق با معیارهای شما پست می‌شود به شما هشدار دهند.

  1. به نمایشگاه های کار بروید.

نمایشگاه کار یا شغلی یک رویداد ویژه است که هدف آن گردآوری شرکت ها و کارمندان بالقوه برای شبکه سازی و به اشتراک گذاری اطلاعات است. این رویدادها توسط شرکت های بزرگی که به دنبال جذب تعداد زیادی کارمند و همچنین فارغ التحصیلان تازه برای برنامه های آموزشی هستند، برگزار می شود. در این رویدادها سازمان‌هایی در هر اندازه، استخدام‌کنندگان و احتمالاً حتی کالج‌ها و دانشگاه‌ها را خواهید یافت.

نمایشگاه های کار فرصتی عالی برای شبکه سازی و توزیع رزومه شما بین کارفرمایان بالقوه است. ایده خوبی است که از قبل در مورد یک نمایشگاه آینده تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام شرکت ها در آن شرکت خواهند کرد تا وقتی با استخدام کنندگان آنها صحبت می کنید، تأثیر خوب و آگاهانه ای از خود بر جای بگذارید. به یاد داشته باشید که کارت ویزیت و تعداد زیادی رزومه خود را با خود ببرید. بسته به نوع شغلی که برای آن درخواست می‌کنید، ممکن است لازم باشد نمونه‌هایی از کار خود، نمونه کارها و/یا منابعی از کارفرمایان قبلی بگیرید.

از آنجایی که برای اولین بار با کارفرمایان جدید بالقوه ملاقات خواهید کرد، سعی کنید تاثیر اولیه خوبی داشته باشید و لباس مناسب و حرفه ای بپوشید. همچنین ایده خوبی است که فهرستی از سوالاتی که می خواهید از استخدام کنندگان بپرسید تهیه کنید. اگر واقعاً به یک شرکت علاقه مند به نظر برسید، تأثیری به یاد ماندنی خواهید داشت. همچنین، اطمینان حاصل کنید که هنگام صحبت با کارفرمایان بالقوه دوستانه و با شخصیت هستید و هنگام صحبت کردن، اعتماد به نفس دارید و ارتباط چشمی خود را حفظ می کنید.

در هفته بعد از نمایشگاه کار، حتماً با افرادی که با آنها ارتباط داشتید پیگیری کنید. حتی اگر تصمیم گرفته اید که شرکت برای شما مناسب نیست، مؤدبانه است که از آن فرد تشکر کرده و آنها را به شبکه خود اضافه کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی یک مخاطب در جستجوی شغل آینده شما مفید خواهد بود.

  1. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد که می‌توانید برای جستجوی شغل و تعامل با شرکت‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها کار کنید، استفاده کنید. شما می توانید صفحات شرکت را در سایت هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام جستجو کنید و آنها را دنبال کنید، بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستند. با به روز نگه داشتن صفحات رسانه های اجتماعی یک شرکت، می توانید بینش ارزشمندی در مورد لحن، علایق و سبک کاری آن ها به دست آورید. شما همچنین می توانید در مورد پست های آنها نظر دهید و شروع به ایجاد رابطه با آنها کنید. حتی ممکن است در مورد فرصت های شغلی آنها از طریق این کانال ها بشنوید.

مطالب زیر را هم از دست ندهید:

آشنایی با کارشناس حسابداری:

آشنایی با مسئول دفتر یا منشی:

آشنایی با شغل طراح و گرافیست:

آشنایی با شغل کارشناس فروش:

 آشنایی با شغل مدیر توسعه نرم افزار:

اگر تاکنون در شبکه های اجتماعی کاریران عضو نشده اید، حتما از طریق لینکهای زیر عضو شوید:

دیدگاه خود را بنویسید


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال آپلود
سوئیچر رنگ